Innostus ja sen jälkeinen pilvistä putoaminen

Mulla on yksi vanha koulukaveri, ala-asteelta asti tunnettu. Ala- ja yläasteella kaveerattiin tosi paljon, sen jälkeen tiet veivät eri kouluihin ja eri suuntiin elämässä muutenkin, ni ei olla kovin usein nähty. Viime aikoina kuitenkin vähän useammin, kun asutaan suhteellisen lähekkäin.

Tää kaveri, J, on jo muutaman viikon innostanut mua ja mun miestä lähtemään hänen ja miehensä kanssa Leville. Oon ollu aika nihkeä innostumaan koko ideasta, mutta hoksasin, että voihan sieltä ottaa mökin, johon saa ottaa koirat mukaan. Mä en osaa lasketella enkä lautailla, eikä mua innosta muutenkaan lähteä rinteeseen opettelemaan. En myöskään omista suksia, eikä se homma sinänsä innosta. 

Kuitenkin tajusin sitten, että voihan siellä ulkoilla muutenkin! Koirat mukaan ja patikoimaan! Olis ihan huippukivaa, upeat maisemat ja kaikkea. Enkä mä ole vielä koskaan käynyt Lapissa, ni sekin ois kiva kokea.  

En oo koskaan ollut mikään bilettäjä-tyyppi. Mua ei kiinnosta vetää lärvejä ja rellestää jossain kuppilassa yömyöhään. (Mieluummin istun kotona neulomassa ;) ) Olihan mullakin se aika, vuonna 2007 ja se kesti ehkä puoli vuotta, mutta se riitti :D 

Mutta patikoiminen koirien kanssa Lapin maisemissa olis ihan huippumahtavaa ja sain miehenki innostettua mukaan! Kateltiin jo mökkejäkin. 



Tänään aamulla se kaveri ennen töihinlähtöään kuitenkin alko keskustelemaan mun kanssa Facebookissa ja alkoi empimään. Että onko järkeä lähteä nelisteen, jos mennään ihan eri reittejä ja jos meitä ei kiinnosta after ski -partyt jne. 

Ensimmäinen reaktio oli suuttumus, mutta parissa minuutissa asia alkoi naurattamaan. Minä ja mun mies ollaan selkeesti liian tylsiä (lue: vanhoja) tollasiin reissuihin! Me ei kelvata matkaseuraks Lappiin, koska meitä ei kiinnosta ne bilettämiset, vaan me haluttais nauttia maisemista :D 

Mutta ehkä me joskus mennään sitten ihan kahdestaan, tai sellaisen pariskunnan kanssa, jolla olis vähän samansuuntaisia intressejä Lapin reissun suhteen.. Joidenkin sellaisten ihmisten kanssa sinne olis kiva lähteä, jotka ei pitäis meitä tylsinä ;) 



Mä oon kyllä itsekin sitä mieltä, että oon varmaan vähän tylsä, ku oon tällainen kotihiiri. Ei mulla oikein ole kavereita, joiden kanssa lähteä mihinkään. Toisaalta kun miettii, mihin mä edes haluaisin lähteä? :D Lankakauppoihin, kangaskauppoihin... Tai vaihtoehtoisesti leikkiä mummoa ja pitää marttakerhoa kotona sohvan nurkassa ;)

Hauskaa viikonloppua, toivottelee ennen aikojaan vanhentunut 24v mummo ;)

Kommentit